V následujícím článku shrnujeme veškeré detaily týkající se podrobnějšího popisu systému boje v Assassins Creed Shadows. Podobně jsme popsali také systém Stealth akce v předchozím článku.
Navigace
Základy útoku
Začneme rychlým shrnutím základních principů útočného bojového systému Assassins Creed Shadows. Nezapomeňte, že volba boje za Naoe nebo Yasukeho – stejně jako výběr zbraně – tyto stavební kameny mění.
Lehké útoky
Lehké útoky jsou rychlé, plynulé a spolehlivé a způsobují malé poškození. Některé archetypy nepřátel je však překonávají vlastními útoky, takže buďte opatrní.
Těžké útoky
Těžké útoky, které mají o něco větší sílu, způsobují většině nepřátel vyšší poškozen. Hodí se k jejich omráčení a vytvoření prostoru kolem vás.
Útok v postoji
Podržením jakéhokoli útoku – tedy stisknutím a podržením tlačítka lehkého nebo těžkého útoku – se tento útok nabije a výrazně zvýší své poškození. Jedná se o útok postojem. Útok v postoji lze držet neomezeně dlouho, což umožňuje upravovat vzdálenosti nebo měnit cíle. Všechny útoky postojem jsou skvělé k prolomení blokujícího postoje nepřítele – okamžitě prolomí jeho ochranu.
Dávejte si však pozor – nepřátelé kontrolují tyto útoky a budou se vám snažit zabránit v jejich nabíjení.
Kombinování lehkých, těžkých a postojových útoků je nejlepší způsob, jak vytvořit různé typy propracovaných kombíček.
Zranitelný stav
Za určitých podmínek, jako je například dobře načasovaný úskok, se nepřátelé dostávají do tzv. zranitelného stavu. Krátký okamžik, ve kterém je aktivováno také ničivé poškození. Tento zranitelný stav je ideální příležitostí k protiútokům, při kterém spustíte útok v postoji nebo aktivní schopnost pro maximální poškození.
Základy obrany
Naoe a Yasuke se mohou bránit několika různými způsoby, z nichž některé jsou pro každého protagonistu jedinečné. Zde je jejich stručný přehled:
Uhýbejte
Naoe i Yasuke mají v obranném repertoáru zejména úskoky. Naoe úskoky se vyznačují směrovými kotouly, zatímco Yasukeho úskoky jsou směrové kroky, které udržují jeho postavu po celou dobu vzpřímenou. Yasukeho druhý po sobě jdoucí směrový úhybný krok má lehké prodloužení nabití.
Parry / Deflect
Jak Yasuke, tak Naoe sdílejí podobnou mechaniku v rámci parry/deflection, ale výsledky se u každého z nich mírně liší. Yasukeho mechanika parry se odehrává na přímce: když je parry úspěšné, nepřítel se odrazí zpět, čímž se otevře protiútoku. Yasuke zkrátka necouvne a neustupuje terénu.
Naoeina mechanika odrážení vyžaduje podobné načasování, ale při ní se otáčí na obě strany nepřítele a odráží jeho útoky od sebe. To mění osu boje a odhaluje nepřátelské boky, ale také to znamená, že se Naoe otevírá okolním nepřátelům, což vás nutí být stále ve střehu.
Blokování
Mechanika bloků, která je pro Yasukeho jedinečná, mu umožňuje skrčit se za svou zbraň a odolat útokům včetně přilétajících šípů nebo kunai – s výjimkou nezastavitelných útoků.
„Tyto jemné rozdíly v útoku a obraně jsou ve skutečnosti tím, co dělá ovládání každé postavy jedinečným. Navíc se přizpůsobuje vašemu ideálnímu hernímu stylu.“ říkají vývojáři.
Dovednosti a schopnosti
Dovednosti a schopnosti lze také získávat a učit se v průběhu vaší cesty příběhem, abyste dále rozvíjeli svůj bojový repertoár. Některé z nich jsou aktivní schopnosti, které se v boji spouštějí ručně a způsobují větší poškození; některé jsou variací nebo rozšířením komba; jiné představují nové mechaniky, které vyžadují přesné načasování a nové taktické přístupy. Tyto schopnosti budou klíčové pro překvapení nepřátel, a protože jsou vázány na váš postup, dají vám pocit neustálého růstu v rámci vaší bojové výbavy.
Za získáván dalších úrovní nebo porážení konkrétních nepřátel vás hra odmění body, které můžete utratit v různých dovednostních stromech. A odemknout si tak mimo jiné dovednosti a schopnosti založené na zbraních. Tato progresivní smyčka vám umožní vyzkoušet si své schopnosti tím, že budete například čelit silným protivníkům.
„Aktivní schopnosti jsou zdaleka nejsilnějšími dovednostmi, které můžete získat. Vypadají skvěle, jsou efektivní a všechny nabízejí další možnosti, jako je uzavírání mezer, prolamování brnění – dokonce i regenerace zdraví.“ doplňují vývojáři.
Hráči mohou získávat i pasivní schopnosti, které fungují na pozadí a zefektivňují a posilují vaši sílu v boji. Patří mezi ně zvýšení regenerace adrenalinu, zvýšení základního zdraví, dilatace času pro delší okno příležitostí a mnoho dalšího.
Assassins Creed Shadows vychází 20. března 2025 na PC, PlayStation 5, Xbox Series X a Series S. Objednávat můžete krabicové konzolové verze zde (včetně dárku k předobjendávce) nebo digitální PC verzi zde.
Pokud si ještě před objednávkou potřebujete ověřit, zda hru rozchodíte, můžete tak učinit v naší sekci systémové požadavky. Projít si můžete také detailní informace o stealth systému ve hře.