Navigace
Piráti kupředu
Piráti? Ha. Zapomeňte na mluvící papoušky, háky na ruce a další nesmysly, co se Vám snaží narvat režiséři nízkonákladových filmů minulosti do hlavy. Vítejte ve zlatém období pirátů, jež je psáno samotnou historií, nikoli Hollywoodem. Ubisoft navíc slibuje, že Assassins Creed 4: Black Flag není jen dalším „obyčejným“ zářezem na pažbě série Assassins Creed. Nyní budeme mít možnost využít abnormální systém svobodného hraní, kde se nám naskytne jet si a prozkoumat si, co se nám jen zachce. Koneckonců, kdybychom si měli definovat Piráta, jakožto lidskou bytost, je to vlastně člověk, který si dělá co chce. Pluje si po moři hlava nehlava, přepadává ostatní lodě, krade a užívá si života. A tom všem přesně Assassins Creed 4: Black Flag je! Vítejte na palubě.
Tolik?! To snad ne!
Celkem pracuje na čtvrtém (no vlastně už šestém) dílu Assassins Creed, 8 vývojářských studií – Ubisoft Montreal, Ubisoft Singapur, Ubisoft Sofia, Ubisoft Annecy, Ubisoft Kyjev, Ubisoft Quebec, Ubisoft Bukurešť a Ubisoft Montpellier. Možná se Vám to může zdát přehnané, ba až bláznivé, ale když vezmete v potaz několik aspektů, jako například masivnost hry a také čas, který čtvrtý díl dělí od naposledy vydaného třetího dílu, je to možná ještě stále málo. Pravdou však je, že Assassins Creed míří do kategorie každoročních her. Tedy her, které si každým rokem odškrtnou další díl ve svém kalendáři, shrabou milióny a jedou si dál vytvářet svoje příběhy pro další a další pokračování. V tomto popisku jistojistě poznáváte sérii Call of Duty, jejíž oblíbenost začíná pomalu ale jistě klesat. Ubisoft však na Assassins Creed 4: Black Flag sází natolik, že z této skutečnosti vskutku strach nemá.
Tenkrát na západě
Tentokrát se nacházíme v Západní Indii (jinak známá jako Karibik nebo Karibské moře) kolem roku 1715. Nemáte před sebou žádné „překážky“. V oblasti není žádný mezinárodní konflikt velmocí nebo něco, s čímž jsme se setkali ve třetím díle. Můžete si plout kam se Vám jen zachce, tedy například z Kuby na Jamajku, a to v reálném čase. K dispozici bude 50 unikátních lokací, včetně džunglí, zřícenin, zátok plné pašeráků a všelijakých jeskyní na prozkoumání. Nebude chybět ani honba za pokladem a další dobrodružství, počínaje harpunováním velryb, potápěním se za vraky na dně hlubin a vykrádáním cizích lodí zdaleka nekonče.
Za Koženým na Bahamy
To už ale nezní jako klasický Assassins Creed, co myslíte? Ba né, o klasické prvky série strach mít nemusíte (říká Ubisoft), jestliže se bavíme o vraždění templářích předků, jejichž příběhy se odrážejí do přítomnosti. K dispozici bude spousta měst v nichž se vyřádíte se vším všudy. V průběhu hry se navíc dostanete do střetu s nechvalně proslulým banditou Edward „Černovousem“ Teachem, Benjaminem Hornigoldem, Calico Jackem nebo s Anne Bonnyovou. Stanete se taktéž svědky pokusu o vytvoření Pirátské republiky na Bahamách, potopení španělské armády a není opomenut ani příběh britského pirátat Charlese Vanea, který byl vyhnán na pustý ostrov…
Hlavními městy hry jsou Kingstone a Havana, vedle nichž bude dalších desítky přístavních, ale i vnitrozemních měst, roztroušených po celé mapě hry. Krom toho lze zavítat také do džunglí, kde narazíte na mayské zříceniny a bájné kamenné pevnosti (zdalipak budou opuštěné). Sečteno podtrženo, dle slov Ubisoftu se máme těšit na nejrozsáhlejší Assassins Creed celé série.
Postavou hlavního Assassina čtvrtého dílu bude Edward Kenway, otec Haytham Kenway z Assassins Creed 3. Podle všeho půjde o arogantního, sobeckého a zároveň charismatického hrdinu. Edward možná jen stěží dosáhne na originální vlastnosti hlavního hrdiny moderních videoher, kde se klade především na zastupování dobra. Nám to ale nevadí a rádi mu s jeho černým svědomím pomůžeme. Konce konců, je to vrah a zabiják, tak jaké pak copak.
Edward vlastní loď jménem Jackdaw (Kavka), kterou v průběhu hry budete moci opravovat, vylepšovat a postupně si k ní budovat vztah. To bude také ovlivňovat Vaší posádku, počet lidí na palubě, ale také morálku v bojích na moři. Zároveň budou k mání také možnosti při tvorbě zbraňového arzenálu Kavky. Ten budete moci tvořit i z uloupené kořisti ostatních lodí a vybudovat si tak nejsilnější loď široko daleko.
Na námořní bitvy je ve hře kladen velký důraz. Jejich propracovanost a celkový seznam možností je mnohem rozsáhlejší než ve třetím díle. Ubisoft dokonce přirovnává bitvy v AC3 k „testovacímu vtípku“, v porovnání s boji v Assassins Creed 4: Black Flag. V zásadě vše začíná tím, že si můžete vyšplhat na samotnu špičku stožáru lodě, kde pomocí dalekohledu zjistíte nepřátele na obzoru. Podle toho také zhodnotíte velikost a palebnou sílu lodi protivníka. Bitvu tedy můžete zvážit nebo se naopak promyslet, co bude nejlepší taktikou. Velkou roli bude v bitvách hrát také dynamické počasí, které může pěkně celý průběh zkomplikovat (ale i s možností ve Váš prospěch). Navíc přechod mezi bitvou a vniknutím na palubu nebude přerušen cut-scénou, ale budou souvisle pokračovat dle průběhu boje. Protivníkovu loď si můžete přitáhnout a vniknout pak na palubu nebo jí záludně s Edwardem obeplout, vniknout na palubu a podříznout kapitánovi hrdlo. Způsobů je jak vidíte vskutku dost.
Ale co s obdobím v současnosti? Každý kdo (do)hrál Assassins Creed 3 ví, že Desmond Miles je…no vlastně řekněme, že není k dispozici. Což znamená, že současná hlavní postava současnosti jste – vy. Tedy jeden z tisíců „výzkumných analytiků“ najatých společností Abstergo, kteří jsou převtěleni do postav z minulosti, včetně Edwarda. Upřímně řečeno, je to tak lepší. Raději si užívejme příběhu a propracovanosti Assassins Creed, než abychom ještě museli běhat po laboratořích v současnosti s další „hlavní postavou“.
Je toho dost a my doufáme, že toho bude ještě víc! Ubisoft datuje vydání Assassins Creed 4: Black Flag na 29. října 2013, pro Xbox 360, Playstation 3 a Playstation 4, přičemž PC verze bude zřejmě o nějaký ten týden opožděna. Každopádně neleňte a >předobjednávejte !